pridané: 22.7.2025
V článku prinášame rozhodnutie SOI k nesprávnemu vyúčtovaniu ceny pri poskytovaní služieb.
pridané: 2.7.2025
V predmetnej otázke prinášame stanovisko MF SR, ktoré vychádza z dostupných informácií a má nezáväzný charakter. Viac informácií nájdete v priloženom článku.
pridané: 1.7.2025
Zmena výšky životného minima od 1. júla 2025 ovplyvní exekučné zrážky z dôchodku a priznanie predčasného starobného dôchodku; neskôr od 1. januára 2026 aj sumu minimálneho dôchodku.
pridané: 30.6.2025
Klienti finančnej správy môžu uhrádzať 15 druhov daní platobnou kartou cez portál finančnej správy. FS týmto spôsobom zvyšuje klientom komfort pri plnení si daňových povinností. Tento spôsob platby je maximálne bezpečný okamžite zrealizovaný.
pridané: 17.6.2025
V článku informujeme o danej téme a zároveň prinášame informácie, ako postupovať, aby vytvorené kvalifikované elektronické podpisy a pečate boli naďalej overiteľné ako platné jednoduchým overením podpisov aj po 30. júni.
pridané: 5.6.2025
Prinášame rozhodnutie Inšpektorátu SOI v predmetnej veci. Viac informácií nájdete v priloženom článku.
pridané: 5.6.2025
Prinášame rozhodnutie Inšpektorátu SOI v predmetnej veci. Viac informácií nájdete v prílohe.
pridané: 3.6.2025
Prinášame rozhodnutie Inšpektorátu Slovenskej obchodnej inšpekcie v predmetnej veci.
pridané: 3.6.2025
Prinášame rozhodnutie Inšpektorátom Slovenskej obchodnej inšpekcie v predmetnej veci.
pridané: 28.5.2025
Registráciu z úradnej moci, tzv. „automatickú registráciu“ FS vykonáva od januára 2023 na základe legislatívnej úpravy.
pridané: 21.5.2025
Daň z finančných transakcií je novou daňou, preto legislatíva umožňuje v prechodnom období odviesť daň daňovému úradu za prvé 3 mesačné zdaňovacie obdobia, tzn. za mesiace apríl, máj a jún 2025, neskôr, než je obvyklá lehota splatnosti.
pridané: 4.5.2025
Nečinnosť správcu bytového domu vo veci zabezpečenia odstránenia (opravy) úniku studenej vody z dôvodu prasknutia vodovodného potrubia.
pridané: 12.4.2025
Správca bez ingerencie a súhlasu vlastníkov bytov a NP na schôdzi resp. v písomnom hlasovaní navýšil preddavky do fondu prevádzky, údržby a opráv.
pridané: 11.4.2025
Správca použil do vyúčtovania nákladov za služby spojené s bývaním nesprávne vstupné údaje z príslušných faktúr pre rozpočítavanie položiek studená voda a teplá voda v rámci rozúčtovania na jednotlivé byty.
pridané: 12.3.2025
Správca neinformoval vlastníkov bytov a NP o úplnej cene poskytnutia služby - správy bytového domu vrátane DPH.
pridané: 5.2.2025
Správca nepreukázal vykonávanie správy v bytovom dome na základe zmluvy o výkone správy spĺňajúcej všetky legislatívne požiadavky v súvislosti s jej procesom prijímania a to z dôvodu, že zmluvy nebola podpísaná osobou poverenou vlastníkmi...
pridané: 5.11.2024
Správca je povinný uplatňovať práva vlastníkov bytov a NP v dome vyplývajúce zo zodpovednosti za vady domu, spoločných častí domu, spoločných zariadení, spoločných nebytových priestorov, príslušenstva, pozemku zastavaného domom a priľahlého pozemku.
pridané: 21.10.2024
Správca bytového domu sa neriadil rozhodnutím vlastníkov bytov a NP o výbere dodávateľa, resp. nepreukázal, že sa pri výbere dodávateľa dodaných tovarov a poskytnutých služieb riadil rozhodnutím vlastníkov bytov a NP v dome.
pridané: 21.10.2024
Správca nesmie upierať vlastníkom právo na ochranu ekonomických záujmov a pri správe domu je správca povinný dbať na ochranu práv vlastníkov bytov a nebytových priestorov.
pridané: 7.10.2024
Správca je povinný zvolať schôdzu vlastníkov podľa potreby, najmenej raz za rok, alebo keď o to požiada najmenej štvrtina vlastníkov bytov a NP v dome.
pridané: 4.10.2024
Porušenie povinnosti predávajúceho v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa zabezpečiť poskytovanie služieb spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne použitie.
pridané: 3.10.2024
Správca bytového domu čerpal finančné prostriedky z fondu prevádzky, údržby a opráv bytového domu, no účastník konania nezabezpečil písomné hlasovanie o vyššie uvedených investičných akciách.
pridané: 3.10.2024
Porušenie zákona o ochrane spotrebiteľa, v zmysle ktorého je predávajúci povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie...
pridané: 11.9.2024
Porušenie povinnosti, podľa ktorej nesmie vybavenie reklamácie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
pridané: 10.9.2024
Porušenie povinnosti vybaviť reklamáciu do 30 dní; Porušenie koncového odberateľa, ktorý rozpočítava množstvo tepla dodaného v teplej vode konečnému spotrebiteľovi, rozpočítavať náklady na množstvo dodaného tepla v teplej vode podľa pravidiel...
pridané: 10.9.2024
Správca vo vyúčtovaní nákladov spojených s užívaním bytu vyúčtoval vlastníkom poplatok za distribúciu vyúčtovania a poplatok za fyzické zistenie stavu meračov vody napriek tomu, že dokument Poplatky... nebol v čase vyhotovenia vyúčtovaní účinný.
pridané: 9.9.2024
Kontrolovaný subjekt vykonával v čase kontroly správu bytového domu na základe dvoch rôznych zmlúv o výkone správy.
pridané: 6.9.2024
Porušenie zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch, v zmysle ktorého je predávajúci povinný zabezpečiť poskytovanie služieb spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne použitie...
pridané: 5.9.2024
Správca bytového domu pri čerpaní prostriedkov z účtu vlastníkov bytov a NP poskytol finančné prostriedky pre zástupcu vlastníkov bytov a NP, pričom predmetný zástupca už nebol vlastníkom bytu v bytovom dome a došlo tak k zániku nároku na odmenu.
pridané: 5.9.2024
Porušenie vlastníka budovy zákona č. 321/2014 Z. z. o energetickej úspornosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
pridané: 4.9.2024
Správca akceptoval petíciu vo forme prezenčných listín časti vlastníkov vo veci legitímne zvolenej zástupkyne vlastníkov bytov, v ktorom potvrdzuje vôľu vlastníkov a uvedené odvolanie dopĺňa aj o hlasy, ktoré sú ešte vo vlastníctve účastníka konania.
pridané: 7.8.2024
Správca bez súhlasu vlastníkov bytov a NP previedol finančné prostriedky z účtu bytového domu na svoj účet, a to za služby, ktoré boli poskytnuté ešte pred uzatvorením Zmluvy o výkone správy.
pridané: 7.8.2024
Zápisnicu a výsledok hlasovania schôdze vlastníkov alebo z písomného hlasovania musí zverejniť ten, kto schôdzu vlastníkov zvolal alebo vyhlásil písomné hlasovanie, a to do siedmich dní od konania schôdze alebo od skončenia písomného hlasovania...
pridané: 7.8.2024
Účastník konania nevydal spotrebiteľovi písomný doklad o vybavení reklamácie realizácie prípojky TUV a SV k bytovému rozvodu najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
pridané: 2.8.2024
Porušenie povinnosti zvolať schôdzu vlastníkov podľa potreby, najmenej raz za rok, alebo keď o to požiada najmenej štvrtina vlastníkov bytov a NP v dome.
pridané: 22.7.2024
Porušenie povinnosti zabezpečiť poskytovanie služieb spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne použitie; porušenie povinnosti vybaviť reklamáciu spotrebiteľovi v zákonom stanovenej 30-dňovej lehote od jej uplatnenia.
pridané: 11.6.2024
Správca bytového domu nedodržal povinnosť doručiť schválenú zmluvu o výkone správy každému vlastníkovi v dome do 30 dní od jej schválenia vlastníkmi.
pridané: 11.6.2024
Povinnosťou správcu je správne účtovať ceny pri poskytovaní služieb. Správca v ročnom vyúčtovaní služieb a médií za rok 2020 nesprávne vyúčtoval položku elektrická energia spoločných priestorov.
pridané: 11.6.2024
Pri správe bytového domu je správca povinný zvolať schôdzu vlastníkov podľa potreby, najmenej raz za rok, alebo keď o to požiadajú vlastníci bytov a NP v dome, ktorí majú aspoň štvrtinu hlasov.
pridané: 11.6.2024
Zo strany účastníka konania (správcu) nedošlo k prejavu vôle smerujúcemu k započítaniu pohľadávky voči druhému účastníkovi vlastníkovi bytu), čím bolo zo strany správcu spotrebiteľovi upreté právo na ochranu jeho ekonomických záujmov.
pridané: 7.5.2024
Správca nevykonal vyúčtovanie úhrad za plnenia za rok 2022 predchádzajúcim vlastníkom bytu; k zápisnici nebola vlastníkom priložená hlasovacia listina
pridané: 6.5.2024
Správca je povinný zabezpečiť poskytovanie služieb spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne použitie; správca je povinný priebežne zverejňovať na mieste v dome obvyklom v spoločných častiach domu alebo na webovom sídle správcu, ak ho má zriadené...
pridané: 2.4.2024
Správca je povinný zvolať schôdzu vlastníkov podľa potreby, najmenej raz za rok.
pridané: 7.3.2024
Správca porušil povinnosť vyhlásiť písomné hlasovanie do 15 dní od doručenia žiadosti.
pridané: 6.3.2024
Správca nesprávne rozdelil celkové náklady na teplo na ohrev TÚV. neuviedol údaj o rozpočítavaní množstva tepla na prípravu teplej úžitkovej vody pre konečného spotrebiteľa, ktorým je indikovaný údaj za zúčtovacie obdobie určených meradiel...
pridané: 25.1.2024
Účastník konania porušil zákaz ukladať spotrebiteľovi povinnosti bez právneho dôvodu; porušil povinnosť vybaviť reklamáciu do 30 dní; porušil zákon o tepelnej energetike.
pridané: 25.1.2024
Účtovanie predmetných položiek nebolo dohodnuté v zmluve o výkone správy a cenníky s účtovanými položkami neboli odsúhlasené rozhodnutím vlastníkov bytov a nebytových priestorov.
pridané: 17.1.2024
Správca je povinný schválenú zmluvu a pri jej zmene úplné znenie doručiť každému vlastníkovi bytu a NP v dome do 30 dní od jej schválenia vlastníkmi bytov a NP v dome, pričom na doručovanie sa vzťahuje osobitný predpis.
pridané: 10.1.2024
Správca je povinný riadiť sa rozhodnutím vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome o výbere dodávateľa, ak nejde o zabezpečenie odborných prehliadok a skúšok technického zariadenia, ktoré je správca povinný vykonávať pri správe domu.
pridané: 10.1.2024
Účastník konania pri výkone kontroly nepredložil žiadny právne relevantný doklad preukazujúci vybavenie predmetnej reklamácie v zákonom stanovenej lehote do 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
pridané: 27.11.2023
Porušenie povinnosti vybaviť reklamáciu v lehote nie dlhšej ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
pridané: 31.10.2023
Správca nepredložil vlastníkom bytov a NP správu o hospodárení dome, o stave spoločných častí domu a spoločných zariadení domu, ako aj o iných významných skutočnostiach, ktoré súvisia so správou domu a vyúčtovanie použitia fondu prevádzky, údržby...
pridané: 31.10.2023
Účastník konania ako správca porušil povinnosť zabezpečiť poskytovanie služieb spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne použitie, čo je v rozpore so zákonom o ochrane spotrebiteľa.
pridané: 31.10.2023
Správca nevybavil reklamáciu vyúčtovania nákladov spojených s užívaním bytu spotrebiteľa v lehote nie dlhšej ako 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
pridané: 31.10.2023
Zastavenie konania vo veci uloženia pokuty. Nebolo zistené porušenie právnych predpisov, ktoré boli predmetom kontroly v zmysle kompetencií, ktoré má SOI.
pridané: 31.10.2023
Účastník konania nehospodáril s majetkom vlastníka bytu s odbornou starostlivosťou. Správca rozúčtoval náklady na zrážkovú vodu za rok 2021 podľa úžitkovej plochy bytu a nie podľa podlahovej plochy bytu.
pridané: 30.10.2023
Správca neviedol prostriedky získané z úhrad za plnenie od vlastníkov bytov a NP v ním spravovaných bytových domoch osobitne pre každý spravovaný dom; Porušenie povinnosti vybaviť reklamáciu v lehote nie dlhšej ako 30 dní.
pridané: 25.10.2023
Inšpektormi SOI bolo pri kontrolách zistené porušenie povinnosti predávajúceho vybaviť reklamáciu spotrebiteľa v zákonom stanovenej 30-dňovej lehote od jej uplatnenia.
pridané: 27.9.2023
Správca nekonal v záujme vlastníkov, keď od nahlásenia zatekania dažďovej vody v bytovom dome a následnej urgencie neodstránil poruchu. Správca je povinný zabezpečiť odstránenie chyby v dome, ak bezprostredne ohrozuje život, zdravie a majetok.
pridané: 27.9.2023
Správca preplatil za výkon stavebného dozoru nad rámec odsúhlaseného rozsahu.
pridané: 22.9.2023
Porušenie povinnosti správcu riadiť sa rozhodnutím vlastníkov bytov a NP v dome o výbere dodávateľa, ak nejde o zabezpečenie odborných prehliadok a skúšok technického zamerania, ktoré je správca povinný vykonávať pri správe domu...
pridané: 4.9.2023
Správca v súlade so zákonom č. 182/1993 Z. z. za rok 2020 nezvolal schôdzu vlastníkov bytov a nebytových priestorov podľa potreby, najmenej raz rok.
pridané: 23.8.2023
Inšpektormi SOI bolo zistené, že účastník konania rozúčtoval vlastníkom bytov a NP v bytovom dome ... únik studenej vody v položke "Spotreba vody - rozdiel medzi fakturovanou a nameranou".
pridané: 3.8.2023
Správca sa neriadil rozhodnutím nadpolovičnej väčšiny vlastníkov bytov s čerpaním finančných prostriedkov a nedisponoval ich súhlasom na výber dodávateľa.
pridané: 3.8.2023
Správca uzatvoril s vlastníkom bytu dohodu o nájme častí domu spoločných priestorov bez predchádzajúceho súhlasu nadpolovičnej väčšiny hlasov; správca nezvolal schôdzu vlastníkov bytov a NP podľa potreby, najmenej raz za rok
pridané: 1.8.2023
Správca pri čerpaní fondu prevádzky, údržby a opráv bytového domu sa neriadil rozhodnutím (súhlasom) nadpolovičnej vlastníkov bytov a NP. Správca je povinný riadiť sa rozhodnutím vlastníkov o výbere dodávateľa...
pridané: 1.8.2023
Porušenie povinnosti vypracovať každoročne do 30. novembra vlastníkom bytov a NP a predložiť plán opráv na nasledujúci kalendárny rok; porušenie povinnosti riadiť sa rozhodnutím vlastníkov o výbere dodávateľa...
pridané: 31.5.2023
Porušenie povinnosti predávajúcim správne účtovať ceny pri poskytovaní služieb.
pridané: 31.5.2023
Porušenie zákazu podľa ustanovenia § 4 ods. 2 písm. b) v nadväznosti na ustanovenie § 3 ods. 1 zák. č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zák. č. 372/1990 Zb. v zmysle ktorého predávajúci nesmie upierať spotrebiteľovi právo na informácie
pridané: 31.5.2023
Porušenie povinnosti predávajúceho podľa § 18 ods. 4 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, v zmysle ktorého je predávajúci povinný vybaviť reklamáciu v lehote nie dlhšej ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
pridané: 31.1.2023
Zo Správy o činnosti správcu bolo zistené, že účastník konania čerpal z fondu prevádzky, údržby a opráv finančné prostriedky ako technickú pomoc, pričom zo zápisnice domovej schôdze vyplýva, že v skutočnosti išlo o navýšenie poplatku za výkon správy.
pridané: 18.1.2023
Správca bytového domu ukladal spotrebiteľom - vlastníkom bytov a NP v dome v cenníku poplatkov zverejnenom na internetovej stránke bez právom uznaného dôvodu a v rozpore s požiadavkou odbornej starostlivosti povinnosť zaplatiť...
pridané: 18.1.2023
Správca je povinný priebežne zverejňovať na mieste v dome obvyklom v spoločných častiach domu alebo na webovom sídle správcu, ak ho má zriadené, postup pri obstarávaní tovarov a služieb, v rámci zabezpečovania prevádzky, údržby, opravy...
pridané: 13.12.2022
Správca vyúčtoval náklady v položke poplatky SIPO za rok 2016 vlastníkom bytového domu, ktorí uhrádzali zálohové predpisy prostredníctvom služby SIPO, pričom za rok 2015 im tieto náklady neboli účtované.
pridané: 3.10.2022
Porušenie povinnosti vybaviť reklamáciu spotrebiteľa v zákonom stanovenej 30-dňovej lehote; viesť evidenciu o reklamáciách, ktorá obsahuje údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu...
pridané: 30.8.2022
Správca nekonal v záujme vlastníkov, keď od nahlásenia zatekania v bytovom dome dňa 5.9.2018 došlo k definitívnemu odstráneniu až dňa 22.10.2021, čo je v rozpore so zákonom v zmysle ktorého je správca povinný zabezpečiť odstránenie chyby...
pridané: 30.8.2022
Správca nepreukázal, že by v termíne navrhol vlastníkom bytov výšku tvorby fondu prevádzky údržby a opráv domu na nasledujúci rok; správa o činnosti správcu neobsahovala údaje o stave spoločných častí a zariadení domu; správca nepredložil v termíne..
pridané: 9.8.2022
Správca je povinný dojednať pri obstarávaní služieb a tovaru čo najvýhodnejšie podmienky, aké sa dali dojednať v prospech vlastníka. Správca je povinný riadiť sa rozhodnutím nadpolovičnej väčšiny všetkých vlastníkov o výbere dodávateľa.
pridané: 2.8.2022
Ak zaniká zmluva o spoločenstve alebo zmluva o výkone správy alebo ak správca alebo spoločenstvo končia svoju činnosť, je doterajší správca povinný najneskôr v deň zániku zmluvy predložiť vlastníkom správu o činnosti týkajúcu sa bytového domu.
pridané: 19.7.2022
Kontrolou správy o činnosti správcu za rok 2018 bolo zistené, že neobsahuje informácie o finančnom hospodárení domu. Bol tu uvedený iba stav fondu, stav spoločných častí domu a spoločných zariadení domu, ako aj iné významné skutočnosti...
pridané: 22.6.2022
Porušenie povinnosti vybaviť reklamáciu spotrebiteľa v zákonom stanovenej 30-dňovej lehote od jej uplatnenia; Zabezpečiť poskytovanie služieb spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne použitie
pridané: 7.6.2022
Správca neoznámil vlastníkom bytov termín, miesto a otázky písomného hlasovania najneskôr sedem dní vopred, pričom zmluva o výkone správy neurčovala iný spôsob doručenia.
pridané: 12.5.2022
Rozhodnutie Slovenskej obchodnej inšpekcie - viacero porušení zákona č. 182-1993 Z. z.
pridané: 3.5.2022
Pokuta správcovi BD uložená ÚI SOI - druhoinštančné rozhodnutie.
pridané: 13.4.2022
Účastník konania vo vyúčtovaní za rok 2020 neuviedol všetky položky, ktoré spotrebiteľ zaplatil prostredníctvom preddavkov za služby a plnenia vo vyúčtovaní. Išlo o položky - poistenie bytového domu, požiarna ochrana, príspevok na správu...
pridané: 23.2.2022
Prvostupňové rozhodnutie SOI o udelení pokuty za tieto porušenia zákona č. 182/1993 Z. z.; - Nevypracovaný a nepredložený plán opráv, - Neumožnenie nahliadnuť vlastníkovi do zápisníc zo schôdzí.
pridané: 23.2.2022
Správca neviedol úhrady do fondu prevádzky, údržby a opráv na účte vlastníkov ale na úcte, ktorého bol vlastníkom.
pridané: 23.2.2022
Uloženie pokuty za nevyhotovenie zápisnice z písomného hlasovania, výsledok písomného hlasovania zverejnený nie do siedmich dní od skončenia písomného hlasovania, výsledok písomného hlasovanie nesprávne vyhodnotený správcom.
pridané: 8.2.2022
Inšpektori SOI pri kontrole zistili, že účastník konania preukázal len vypracovanie dokumentu o stave hospodárenia, avšak nepreukázal, že vlastníkom bytov a NP predložil v stanovenej lehote správu o svojej činnosti týkajúcu sa bytového domu.
pridané: 24.12.2021
Porušenie predpisu správcu, ktorý nezvolal schôdzu vlastníkov bytov.
pridané: 17.12.2021
Inšpektormi SOI bolo pri kontrole zistené, že účastník konania upieral spotrebiteľovi právo na ochranu ekonomických záujmov; neriadil sa rozhodnutím nadpolovičnej väčšiny vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome o výbere dodávateľa.
pridané: 17.12.2021
Pokuta pre porušenie povinnosti podľa § 4 ods. 1 písm. h) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
pridané: 7.12.2021
Porušenie povinnosti vybavenia reklamácie služieb do 30 dní.
pridané: 24.11.2021
Porušenie zákazu nekalých obchodných praktík tým, že správca bytového domu neviedol prostriedky fondu prevádzky, údržby a opráv domu oddelene od účtov správcov.
pridané: 7.10.2021
Rozsudok v mene SR vo veci žaloby Bytového družstva Prešov proti žalovanej Slovenskej obchodnej inšpekcii.
pridané: 28.9.2021
Porušenie povinnosti vydať písomný doklad o vybavení reklamácie najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
pridané: 28.9.2021
Porušená povinnosť vybaviť reklamáciu v lehote do 30 dní, porušenie povinnosti zabezpečiť obstaranie a zapojenie určených meradiel na TÚV, rozpočítanie množstva dodaného tepla v rozpore s pravidlami.
pridané: 28.9.2021
Realizácia výberu dodávateľa na poistenie domu na základe rozhodnutia vlastníkov v bytovom dome, ktoré nespĺňalo zákonom stanovené formálne náležitosti, nakoľko nebolo prijaté hlasovaním na riadne zvolanej schôdzi alebo písomným hlasovaním.
pridané: 28.9.2021
Účastník konania ukončil správu bytového domu a správu prevzala iná spoločnosť. Správca k ukončeniu výkonu správy nepredložil vlastníkom bytov a nebytových priestorov žiadnu správu o svojej činnosti týkajúcu sa bytového domu.
pridané: 27.8.2021
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie ukladá pokutu pre porušenie povinnosti predávajúcim zabezpečiť poskytovanie služieb spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne použitie.
pridané: 27.8.2021
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie ukladá pokutu pre porušenie povinnosti predávajúceho.
pridané: 17.8.2021
Rozhodnutie Slovenskej obchodnej inšpekcie pre povinnosti poskytovateľa služieb.
pridané: 3.8.2021
Porušenie povinnosti správcu pri správe domu vypracovať a každoročne do 30. novembra vlastníkom bytov a nebytových priestorov v dome predložiť plán opráv na nasledujúci kalendárny rok.
pridané: 3.8.2021
Rozhodnutie Inšpektorátu SOI v Banskej Bystrici pre porušenie zákazu nekalých obchodných praktík tým, že účastník konania postupoval v rozpore s požiadavkami odbornej starostlivosti.
pridané: 8.6.2021
Porušenie zákazu upierať práva spotrebiteľa na informácie v zmysle § 4 ods. 2 písm. b) v nadväznosti na § 3 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch.
pridané: 26.5.2021
Porušenie zákazu predávajúceho ukladať spotrebiteľovi povinnosť bez právneho dôvodu.
pridané: 27.4.2021
Rozhodnutie Slovenskej obchodnej inšpekcie týkajúce sa nezabezpečenia výmeny meradla studenej vody a reklamácia.
pridané: 7.4.2021
V prílohe Vám prikladáme tohoročné rozhodnutia SOI ústredného inšpektorátu.
pridané: 27.1.2021
Porušenie zákazu používania nekalej obchodnej praktiky podľa § 7 ods. 1 a § 7 ods. 4 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
pridané: 27.1.2021
Porušenie povinnosti predávajúceho podľa zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
pridané: 27.1.2021
Porušenie povinnosti podľa ustanovenia § 18 ods. 9 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
pridané: 27.1.2021
Porušenie povinnosti podľa ustanovenia § 18 ods. 4 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
pridané: 27.1.2021
Porušenie povinnosti predávajúceho zabezpečiť poskytovanie služieb spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne použitie.
pridané: 16.12.2020
Slovenskej obchodnej inšpekcii bola doručená otázka podnikateľského subjektu, týkajúca sa postupu pri vykonávaní technickej ohliadky, nevyhnutnej pre posudzovanie reklamovanej vady v byte spotrebiteľa.
pridané: 1.10.2020
Porušenie povinnosti podľa ustanovenia § 4 ods. 1 písm. h) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
pridané: 1.10.2020
Porušenie povinnosti predávajúcim zabezpečiť poskytovanie služieb spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne použitie.
pridané: 3.6.2020
Pokuta uložená SOI správcovi BD za porušenie povinnosti viesť na účte bytového domu a vykonávať z neho úhrady len z prostriedkov vlastníkov bytov a nebytových priestorov naakumulovaných na tomto účte.
pridané: 30.4.2020
Aké spôsoby doručenia vyúčtovania uzná pri kontrolách Slovenská obchodná inšpekcia?
pridané: 25.3.2020
Slovenská obchodná inšpekcia zverejnila odporúčania pre správcov. Bude akceptovať prekážky, ktoré vzniknú následkom mimoriadnej situácie?